There is a positive circuit of exhibition. I want to think about showing and being shown. To begin with, my first sketch might be a shape that it wants someone to see. Syd Mead’s drawing method draws the thumbnail sketch of scene containing the main product. The method focuses on the showing and the being shown. Where? When? Who? What? Why? How? A piece of sketch can show all information. And good exhibition can show all information. 展示のポジティブ相乗効果。 見せることと、見られること。 そもそも、 最初に描くスケッチは、 そのモノの見てもらいたい姿、 なのかも知れません。 Syd Meadの描き方は、 サムネイルのシーンスケッチを、 描き出していくもの。 それはつまり、 どのように見えるか、 どのように見せるか、 という点に注力したスケッチです。 どこに、どんな風に、置かれているか、 どんな人が周りにいるか、 どんなモノが周りにあるか、 それはいつなのか、 どんな風に使われるのか、 などなど、 一枚のスケッチで伝える強さ。 展示はそれを空間で伝えます。
I want to talk about the value of time. You want to buy the commodity. If the item is so popular, many customers in the store form a line. And, the sign will enter the stage. It says, “Please wait 2 hours”. If you recognize the value of the item, you can wait 2 hours. I try to think about “Needed time / Profit or Benefit” for this case. You think that “Needed time = 2 hours もうちょっとだけ、 時間の価値を考えます。 ある商品を購入するために並ぶとします。 人気のある商品には、 行列ができることもあります。 そのうちに、 「こちら最後尾。2時間待ち」 などと書かれたボードが 出てきたりします。 それでも、 それだけの価値、 つまり、 「2時間待ってでも手に入れる価値」がある、 と判断されれば、 更に行列がつくられることになります。 この場合、 「仕事に必要な時間/得られる益」 を考えてみると、 必要な時間=2時間に対して、 益が大きいと判断されたのだと言えます。